BOS Romania – Students of Today //Studiu de Caz


La inceputul acestei veri am primit cu drag provocarea de a incerca adaptarea identitatii vizuale a organizatiei studentesti BOS, pentru un proces de rebranding inceput intern cu inceputul anului 2012. Initial o echipa formata din membri seniori si oameni noi au lucrat intern la layoutul intregului proces de rebranding, layout terminat cu niste idei brute care sa ofere baza strategiei organizatiei pentru anul care urmeaza, cat si un pachet interesant de informatii format dintr-un chestionar intern calitativ realizat pe brand si relatia dintre membri, un chestionar extern concentrat pe awareness-ul brandului BOS printre studenti si o serie de directii care aveau la baza brandul actual, manualul de brand initial (2004) cat si documente de arhiva (ex: www.abm.ro).

Problema: Lipsa unei identitati coerente (singurele elemente permanente fiind numele si sloganul) si implicit lipsa unei identitati vizuale BOS (singurul element vizual fiind logo-ul).

Insightul de la care am plecat: Students know what students want.

Conceptul: Conceptul BOS pleaca din misiunea organizatiei, aceea de a uni mediul studentesc (reprezentat la nivelul logo-ului prin bubble-ul verde deschis ce sugereaza tineretea, neconformism, gandirea fresh) cu mediul corporate (reprezentat la nivelul logo-ului prin bubble-ul negru ce sugereaza sobrietatea specifica mediului business ex. costum, serivieta, etc.). Intersectia lor (forma din mijlocul logo-ului ce contine litera ‘O’) este reprezentata de oameni, care sunt inima organizatiei si care stau la baza oricarei activitati a ONG-ului.

Trecand la al doilea nivel, cele 2 medii dezvolta asa-numitele keypoint bubbles. Astfel, mediul studentesc, si implicit membrii BOS, genereaza creativitate iar mediul business genereaza nevoia de servicii si implicit nevoia de creativitate ce este satisfacuta de studenti prin oferirea de servicii. Acest schimb si intersectia creativitatii cu serviciile au la baza oamenii ce reprezinta core bubble-ul BOS. La nivel vizual, creativitatea este reprezentata de culoarea albastru/gri inchis, serviciile de culoarea galben iar core bubble-ul (oamenii) de culoarea verde – un brand equity BOS.

Ca element grafic se foloseste bubble-ul BOS (prezent si in logo-ul actual) sub diferite aranjamente si marimi.

In comunicarea externa, comunicam diferentiat prin folosirea a 2 sloganuri. Acestea comunica subtil avantajul competitiv BOS plecat din insight-ul mai sus mentionat: Students know what students want. Totodata, deoarce cele 2 medii (studentesc si business) sunt diferite, dar se cauta unul pe celalalt se foloseste un element numit twist: cuvantul ‘students’ apare in sloganul destinat mediului business, iar cuvantul ‘business’ in cel destinat companiilor.

Fie ca este vorba despre distractie, viata studenteasca, proiecte sau servicii oferite companiilor, noi suntem ancorati in prezent, facem lucrurile ACUM si vrem sa miscam lucrurile din jurul nostru. Suntem la curent cu noutatile si ultimele tendinte, stim bine ce ne dorim si ce ne place. Fiind studenti, suntem cei mai indreptatiti sa stim ce isi doresc studentii (Students know what students want), iar prin asta putem oferi insight-uri si idei fresh companiilor. Noi, actuala generatie de studenti si membri BOS vom fi viitorii antreprenori de maine, iar asta ne ambitioneaza sa incepem lucrurile azi si sa le facem bine.” (parte din viziunea Students of Today)

Mesaj intern/fun – in comunicarea cu studentii – Business is Fun!

Mesaj extern/business – in comunicarea cu companiile/partenerii – Students of Today!

Tot la nivel de slogan, se foloseste si un twist grafic, sloganurile fiind scrise cu ajutorul a doua fonturi (Alegreya si LeviBrush) pentru a sublinia cele 2 laturi distincte (studenti-fresh/creativi – business-sobrietate).

Deliverables: concept nou, mesaj pentru comunicarea externa, creative grafice pentru materiale de print sau papetarie (afise, stickere, carti de vizita, mape, planse, pixuri), creative grafice pentru comunicarea vizuala (template powerpoint, cover facebook, template word, layout cont twitter, planse teasing), website (fully responsive – mobil/tableta, cu design personalizat pe un cms WordPress, creat atat pentru comunicarea cu studentii ca si cu studentii).

*La intregul proiect au mai participat si: departamentele de strategie si comunicare ale BOS (Advertising, PR, Marketing), echipa interna de rebranding BOS si boardul BOS 2012-2013.

layout=”standard” width=”450″ show_faces=”false” font=”arial” action=”like” colorscheme=”light”>


Leave a Reply

Detalii articol