Efectul minimalismului asupra ambalajelor


Antrepo este o agentie de consultanta in design si a fost fondata de catre Mehmet Gozetlik. Unul din principalele proiecte interesante ale agentiei este intitulat “Minimalist effect in the maximalist market”, proiect ce are ca scop transformarea ambalajului deja existent al anumitor produse intr-un mod cat mai simplist posibil, apeland la minimalism.

Dieter Rams, cum am observat intr-un post anterior, si-a cladit design-urile pe baza mottoului sau “Less, but better”, care in fapt reprezinta o simplificare a afirmatiei expresionistului Hans Hoffman: “The ability to simplify means to eliminate the unnecessary so that the necessary may speak”. Altfel spus, “Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.” – Antoine de Saint-Exupery.

In acest domeniu, un cuvant greu il are de spus si marketingul, unde asemenea practici nu aduc rezultatele asteptate. Minimalismul este atragator dar nu si eficient cand vorbim de FMCG. E adevarat ca anumite produse raman cunoscute datorita formei ambalajului, dar exista si anumite elemente suplimentare care disting si diferentiaza brandurile intre ele, elemente importante precum culorile folosite si diversele imagini care deduc ideea produsului, precum si modul de folosire a acestora.

In final, ceea ce conteaza este armonizarea designului produsului cu scopul final al acestuia si al marketingului.


“The simplest things are often the truest.” – Richard Bach

layout=”standard” width=”450″ show_faces=”false” font=”arial” action=”like” colorscheme=”light”>


One Response to “Efectul minimalismului asupra ambalajelor”

  1. adrian says:

    In principal cred ca ceea ce diferentiaza este lipsa de caracter.

Leave a Reply

Detalii articol