Moralitatea tigarilor in printuri vintage


 

Industria producatorilor de tigari a fost una dintre cele mai populare si promovate incepand cu anii ’40. Fiind recomandate de medici (ca tratament pentru gat), tigarile nu erau numai un trend, ci un adevarat mod de viata, stare de spirit. Reclamele acestora sugerau o lume sofisticata, moderna, bazata pe sex appeal si carisma. Femei frumoase care atrageau barbatii prin tigarile pe care le aveau in mana si barbati virili care se lasau vrajiti de farmecul doamnelor.

 

 

 

Anii 1950 au adus in prim plan una dintre campaniile publicitare iconice ale tuturor timpurilor. Este vorba despre Marlboro Man si miscarea strategica de a redirectiona tigarile cu filtru, preferate de femei, spre un target masculin. Astfel noua imagine Marlboro a fost cel mai bine exemplificata de forta si masculinitatea barbatului cowboy.

 

 

 

Fumatul nu era considerat viciu ci, paradoxal, era recomandat de catre doctori in afectiunile respiratorii. Printrurile contineau imagini cat mai mari cu medici specialisti si se intreceau in sloganuri care mai de care bazate pe increderea alocata de medic brandului respectiv. Reprezentativa este campania Camels ” More doctors smoke Camels than any other cigarette “.

 


O aparitie neasteptata in aceste printuri vintage o reprezinta copiii. In mod sigur opinia publica, la ora actuala, ar fii scandalizata de folosirea imaginii inocente a micutilor in promovarea unui brand de tigari. Desi contin cuvintele “mom” si “dad” aceste printuri te fac pur si simplu sa te intrebi carei varste ii sunt adresate ?!




Momentele in doi, privirile romantice si zambetele furisate sunt mult mai expresive si pline de emotie atunci cand te acompaniaza o tigare. De asemenea, momentele in care te relaxexi, esti singur  cu gandurile tale sau secundele de liniste de dupa o reusita sunt si ele parte a senzatiei de bine pe care ti-o ofera gustul unei tigari.  Acestea sunt clipele pe care atat seria de printuri “This is …the L&M moment” cat si producatorii competitori le-au accentuat in strategia de a atrage mai multi consumatori tineri :

 

 

 

 

 

 

Producatorii de tigari au imbratisat ideea de diferentiere a targetului consumator si de a promova in egala masura femeile frumoase, cochete si barbatii cu un aer dur, pur masculini. O alta idee promovata se refera la atractivitatea pe care ti-o oferea faptul ca fumezi.

 



 

Care credeti ca era cel mai in voga cadou, fie ca se sarbatorea Craciunul, fie ca era ziua tatalui?

 


Privind aceste printuri nu pot sa nu observ cum publicitarii timpurilor s-au folosit de toate conceptele pentru a promova acest viciu nestiut: familie, feminitate, relatii, virilitate, copiii, Mos Craciun.  Oare cum ar fi percepute aceste printuri astazi, tinand conta de doza de moralitate a vremurilor?


layout=”standard” width=”450″ show_faces=”false” font=”arial” action=”like” colorscheme=”light”>


One response to “Moralitatea tigarilor in printuri vintage”

  1. Intrebarea e astazi carui rau i se face reclama convingator, cu argumente stiintifice, etc si peste 10 -20 de ani intr-o alta serie de printuri “vintage” viitoare o sa apara urmasilor nostrii ca fiind manipulari grosolane si inumane, exact asa cu evaluam azi reclama de odinioara a tigarilor. Sa fie homo sexualitatea? Avortul?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Detalii articol